onsdag 5. juni 2013

Sol, sol kom til meg. Regn, regn gå din vei!


Ute plasker det ned. Jeg skal snart ut på gummimerra igjen, sykle ned til byen til behandling. Men sykkeltøyet er fortsatt vått etter turen til jobb.....


Så jeg gleder meg til sola igjen finner veien frem gjennom skyene. Ned til oss, og får varmen til å bre seg over de våte og frosne kroppene og sinnene.


Lillemor begynner å bli stor. Nå er det ungdomsskolen neste, og da har vi bare ungdommer i hus. Merkelig. Betyr det at vi er voksne? Føles ikke helt slik. Tror min egen aldersfølelse stoppet da eldstemann kom inn i våre liv for 20 år siden. Føler meg ikke eldre, men speilet sier noe annet. Hvem er den rare damen der?

Men livet går sin gang, heldigvis. Tross alt. Takknemlig for det vi har, hverandre. En familie gjennom tykt og tynt. Gleder og sorger. Hverdager og fest. Så kan sola komme tilbake til oss så vi kan nyte litt tid ute sammen igjen også uten å ble som druknede katter i løpet av fem minutter.

Ha en videre deilig juni alle sammen! Innomhus skjer det ikke mye for tiden, avslutninger for skoler og aktiviteter fyller ettermiddagene. Men, snart roer det seg og vi kan igjen nyte litt puslerier i hus og hjem. Da skal dere få se litt fargekick i den ellers sorthvite tilværelsen innomhus. Som dere ser av bildene er det slettes ikke fargefritt ute *smil*


11 kommentarer:

  1. Heisan
    Nydelig skrevet og vi blir ikke mer voksne enn vi føler oss selv, tenker jeg. Jeg kommer alltid til å ha barnet i meg, selv om noen situasjoner krever at en handler litt mer modent og reflektert.
    Neste år begynner min eldste på ungdomsskolen, barneskoleårene flyr så fort.
    I blant klamrer jeg meg til nuet. Tenker "dette er de aller beste årene, årene ungene bor hjemme og vi er en familie." Da gleder jeg meg ekstra over ungenes "Mamma!" i døra når de kommer hjem.
    JA... det må være barteby-klemmene dine som har fått meg på bartekjøret, hi,hi.
    Så koselig utebilder og glade farger!
    Herlig den runde rosa puten i benken der også.
    Håper været blir bedre.Her titter solen fram nå, men jeg rydder i kjelleren og lager Finn-annonser. Vi har lovet ungene at en kjellerstue skal stå ferdig til jul, så da er det bare å brette opp ermene.
    Finfin dag til bartebydamen!'
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Så skjønt du skriver:) Ja, jeg kjenner igjen den følelsen... min eldste er 26 og min yngste 20, men føler meg ikke en dag eldre enn jeg gjorde for 26 år siden... snodige greier du:)
    Nå er det bare oss to "gamlinger" i heimen og venter på at barnebarn etterhvert skal tasse rundt på små tottelotter rundt oss - det blir lykke det:)

    Lei av regnet her i Trondheim jeg også, nå må det bli SOL! Men ettersom det plasker ute, så skal dagen nytes i ymse Fretexbutikker her i Trondheim:)
    Herlige sommerbilder... de lyser opp en ellers så regnvåt dag:)

    Nyyyt regnværsdagen så godt du kan:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Fantastisk lesning! "Hvem er den rare damen der?" Jeg flira høyt. Jeg har kun ei lita jente, men føler likevel jeg stoppet på litt over 20 og vet så vidt hvor gammel jeg er. Så om ingenting endrer seg forstår jeg hva du mener ;-)

    Nydelige bilder. Må tilbake igjen her :-)
    Klem fra Monica.

    SvarSlett
  4. Nydelig uteplass og nydelig syriner! Min favoritt!!
    Jeg kjenner heller ikke helt igjen den dama jeg ser i speilet hver morgen, men innvendig er jeg som før....Men vil vi leve lenge, må vi jo ble eldre;-)
    Store barn i huset her også, en 20-åring som har bodd på hybel i 2 år og en 17-åring. Hvor ble de årene av?
    Når det gjelder været, er det regn og kalde her....Er så lei av å ta inn puter og tepper i tilfelle regn....Men nå må det vel snart bli litt sommer?
    Ha en fin dag!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  5. Så kjekk blogg du har! Deg vil jeg følge videre :)
    Skikkelig koselig uteplass, og syrinene gir meg ordentlig gode barndomsminner.
    Tror nok jeg må få plantet noen selv etterhvert.

    Mvh
    Ingrid

    SvarSlett
  6. Krysser fingrene for at det blir sol og fint i morgen!
    Sees på Bjørkli Søndre i morgen.

    Gleeeeder meg :-)

    SvarSlett
  7. Så fint skrevet :o) Syriner er nydelige og sola skinner akkurat nå over Trøndelag :o) Gleder meg til å treffe deg på bloggtreff i morgen! Det blir koselig! Klem fra Nina

    SvarSlett
  8. Herlig innleg:)
    Gleder meg til bloggtreffet i dag og at vi treffes!!:))
    Sees om litt;)
    Klem Janne

    SvarSlett
  9. haha, ja soldansen kunne vi tatt i dag også ;-) men med så mange fyrverkeri av noen damer, ble det en fantastisk dag så været gjorde ingen forskjell :) Klem fra Jannike :)

    SvarSlett
  10. Hei :-) takk for i går! Fantastisk hyggelig å bli kjent med dere alle! Har du laget de lampeskjermene ?. Den rosa og hvite? Og den ballen også?? Herlighet hvor inspirert jeg ble av dette. Det bilde i den fine ramma var såå lekkert. Imponert !! Klem fra aita

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg og takk for en fantastisk lørdag!
      Utrolig kjekt å møte så mange flotte damer på en gang!

      Og disse lampene har jeg brettet selv ja. Synes det er kjempegøy å teste ut nye bretteteknikker, og ikke minst at de kan bli fine elementer i interiøret :)

      Klem :)

      Slett

Tuusen takk for at du legger igjen spor etter deg!
Det gjør meg så GLAD!

Ha en videre strålende dag!