mandag 20. mai 2013

Magisk Origami Ball, Dragon's Egg av Yuri Shumakov

 




































Hva synes du om denne lille saken?
Jeg har forelsket meg i denne magiske ballen! Har lenge forsøkt å knekke koden, men omsider fant jeg en video på You Tube, og jeg satte i gang med nytt pågangsmot.





















Her er den i rund form. Men den kan formes i ulike former, som vist under her.









































Så flat som den siste her er den når den er ferdig montert. Så er det bare å presse på i endene for å lage de andre formene jeg har vist over.

Instruksjoner til brettingen av denne magiske origami ballen finner du HER.

Det har vært lite aktivitet på bloggen i det siste. Våren kom som kastet på oss med alt det innebærer. Allergi, bihulebetennelse og virus på toppen gjorde at jeg ble satt helt ut på sidelinja. Full runde med medisin, og sofaliv inne med strålende sol ute... Sukk... Men, nå er formen på vei oppover, og malerkosten har blitt hentet frem fra glemselen. Mer om det senere. Inntil videre får dere kose dere med Drage Egget!

Ha en fantastisk ny uke alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Oi, så stilig!
    Imponert jeg!:-)

    Godt å høre du er på bedringens vei!

    En flott ny uke til deg!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  2. Så tøft at den kan ha forskjellige former !
    Ja jeg er imponert jeg også ;)
    God bedring
    Janne

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Herlig origami-ball! Jeg er altså så imponert over tålmodigheten din og de superfine resultatene du får. Tror ikke det hadde hjulpet meg stort med en oppskrift på You Tube, he,he. Jeg hadde nok endt med å hive papirbiter i veggen i ren frustrasjon. Tror dette er en "sport" egnet personer med en stor porsjon tålmodighet og fingerferdighet.
    Nå får jeg lage til kveldsmat til Gutta Boys, men det er veldig gøy å ta en kikkerunde i bloggland igjen. Har vært ganske fraværende i pinsen.
    Glade maidager til deg og dine fra hvalfangerbyen og kanskje hadde noen av de bart også disse hvalfangerne...
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det med å hive papirbitene i veggen hadde nok du nok ikke vært alene om... Leste noen av kommentarene på innslaget under forklaringene på You Tube, og det var underholdning nok til at det er verdt turen innom ;) En god latter forlenger livet, og det tar vi med oss på ferden ikke sant ;)

      Når det gjelder Hvalfangerne er jeg sikker på at det fantes bartekledde blandt dem også! Vi brer oss ut over dette langstrakte landet,- bartekledde med og uten bart vel å merke.... Haha!

      Ha en videre deilig dag!

      Slett
  4. Åh så fin!
    Smil og klem
    -Maia

    SvarSlett
  5. Så spennende! Det ser kjempeavansert ut! Liker bloggen din :-) legger meg til som følger. Ha ei fin helg!

    SvarSlett

Tuusen takk for at du legger igjen spor etter deg!
Det gjør meg så GLAD!

Ha en videre strålende dag!